Opracowywanie logotypu dla firmy - co należy mieć świadomość tego? Opracowywanie koncepcji marketingowej, jak też konkretnych elementów identyfikacji wizualnej, takich jak logotyp firmy, to zadanie, które wymaga w głównej mierze dogłębnego rozważenia sytuacji na rynku, zapoznania się z celami biznesowymi oraz marketingowymi zleceniodawcy. Na początku pracownicy agencji rozmawiają z klientem dopytując o jego oczekiwania względem logotypu, jak również nakreślone cele biznesowe. Potem następuje analiza konkurencji klienta, jak również rynku, dzięki czemu można rozpocząć przygotowywać pierwsze projekty. Klient otrzymuje do wglądu kilka projektów, z których wybiera swój ulubiony, a następnie proponuje ewentualne zmiany. Powinno się pamiętać o tym, że projektowanie logotypu to nie tylko i wyłącznie przygotowywanie wersji podstawowej, a więc pojedynczego projektu, ale też wariantów dodatkowych. Jest to bardzo bardzo ważny odcinek z punktu widzenia budowy księgi znaku, czyli zasad dotyczących stosowania elementów i dentyfikacji wizualnej na różnorakich gadżetach czy materiałach promocyjnych i biurowych. Coraz częściej te wersje dodatkowe stosowane są przykładowo na odzieży firmowej czy gadżetach reklamowych.
Sprawdź: logotyp firmy.